Veckans.

image889

Bästa
: Helgen. Starten för höstlovet med två grymma dagar på stan. Ett par bra köp, men framförallt roligt sällskap och mycket inspiration.

Längtan : Till Paris. Jag lämnar landet tisdagmorgon.

Oväntade : Att jag lyckats ändra designen på bloggen. Inte speciellt märkbart, men det är absolut en bra början. Temat är chockrosa, mest för att det är en underbar kontrast till de grå, bleka och ibland färgglada bilder som jag publicerar. Men jag är självklart osäker, det känns otroligt tjejigt. Vad tycker ni - bra eller lite för mycket?

Underligaste : Haussen över Roberto Cavallis samarbete med H&M. Visst jag förstår grejen; enormt klädkedjeimperium som samarbetar med en av världens mest framgångsrika designers - självklart blir köpbehovet för många oerhört stort. Tyvärr faller Cavalli i samma grupp som Versace och Gucci för min del. Lite tacky, för att vara helt ärlig. Kollektionen för H&M är ett enda blur av leopardmönstrat och chiffong. Två saker som kan vara snygga var för sig, men tillsammans bildar en kombination som jag inte förknippar med stil. Helt kritisk är jag inte - smyckena ser otroligt snygga ut. Absolut något som jag kan tänka mig. Världen är motsägelsefull.

Craving : Sjalar. I går hittade jag en perfekt sjal med ryskinspirerat mönster. Exakt vad jag har letat efter i flera år. Tyvärr var butiken stängd, men jag hoppas att den finns kvar. Ryskt är lite av en grej för mig på hösten.


Vad tycker ni om H&Ms samarbete med Roberto Cavalli?
En del bilder här.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag vill oxå till Paris! :)

Postat av: Rebecka

Bra med rosa, det är en ovanligt snygg färg enligt mig! ;) Jag har aldrig förstått hysterin kring H&Ms samarbeten, jag skulle aldrig köpa kläder bara för att en viss designer har skapat det plagget, så för mig blir det nog ingen rusning när de öppnar portarna för Roberto Cavalli for H&M ...

2007-10-29 @ 16:57:16
URL: http://underbarating.blogg.se
Postat av: M

Jag är en ny läsare av din blogg och kan redan nu säga att du har en plats på mina favorter. Jag gillar hur du uttrycker dig och väljer ord för att förklara kollektioner och klädesplagg. Keep on!

2007-10-29 @ 17:22:33
Postat av: Anonym

Är också en ny läsare tycker du har en fantastisk bra blogg!Rosa funkar bra.
Roberto Cavalli är tacky, finns det någon som inte ser tacky i leoparmönstrat???

2007-10-29 @ 17:39:25
Postat av: Eve

Ha det så jätte kul i Paris, älskar utseendet på bloggen, det blir bara att visa mig sen haha :)

2007-10-29 @ 17:57:08
URL: http://evenorvell.blogg.se
Postat av: sorbonne

Alexandra : Tack, jag ska ha det rikigt bra hoppas jag :)
Rebecka : Vad kul att du tycker det :) Nej jag håller med, hysterin är förstålig men samtidigt överdriven.
M : Åh - tack ! Jag blir jätteglad - jag kan med ärlighet säga att du gjorde min dag!
- : Tack, tack, tack. Och du, få ser bra ut i leopard.
Eve : Taaaack eve :) jag kan absolut visa dej!

2007-10-29 @ 18:25:59
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Anonym

Och du gjorde min, med din fantastiska blogg. Här ska jag fortsätta inspireras ...

2007-10-29 @ 20:37:46
Postat av: sorbonne

- : Ännu gladare blir jag ju :) Jag hoppas du inspireras av den :)

2007-10-29 @ 20:47:32
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag förknippar inte direkt färgen rosa med dig- därför blev jag lite förvånad över när jag såg hur du ändrat designen. Förövrigt så är jag inte heller förtjust i RC för h&m. Hans kläder är inte min stil. Så då känns det ju bara totalt onödigt att stå i kö och fightas för plaggen.

2007-10-30 @ 09:25:22
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: majsan

Jag skulle köpa sjalen idag men när jag såg prislappen ändrade jag mig :/ den kostade inte 175 utan 425, tyvärrlite för mkt för min plånbok. Ha det så sjukt bra i Paris o hälsa från mig!

2007-10-30 @ 17:29:41
Postat av: sara

Älskar det chockrosa. Inte alls så tjejigt. Snyggt

2007-10-31 @ 08:23:01
Postat av: Anonym

Glömde säga; designen blev väldigt snyggt, trots att rosa inte alls är något jag förknippar med dig. Inte alls tjejigt och girly girl :)

2007-11-03 @ 13:32:57
Postat av: Linnea

Det var jag som skrev det ovan.

2007-11-03 @ 13:33:21
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Eldarnelly

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2008-10-22 @ 08:11:20
URL: http://eldarnelly.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback