Kort.

image860

image856
Stiltips
?
Att inte se "average" som ett alternativ. Preppy, överdrifter eller futuristiskt minimalistiskt - så länge man uttrycker stilen helt blir det bra. Noggranhet lönar sig; läggs detaljer i form av smycken eller väskor till blir det ofta mycket bättre. Fångas detaljer som dragkedjor och likande upp blir det ännu bättre. Något som är enklare att ta till sig är ett par höga klackar. Att ha ett par som passar till precis allt är det ultimata.
Accessoarer?
Min stil görs av detaljerna och de är i många fall accessoarer. Smycken tycker jag är oerhört underskattade och de är ofta de som får mig att se nya dimensioner i outfits.
Signaturdoft?
Jag avskyr överdriven fruktighet och syntetiska spår. Det skär sig så enormt mot min stil och attityd. Därför är Burberry London min ständiga följeslagare. Den lämnar ett moln av väldoft efter sig, i alla fall enligt min smak.
Den bästa vårkollektion hittills?
Alberta Ferretti inspirerade mig enormt, Proenza Schouler var genialt och Philip Lim 3.0 uppdaterade nittiotalet perfekt. Den största favoriten av de tre är nog Alberta Ferretti som verkligen klarade balansgången mellan attityd och glamorösa tyger. Riktigt, riktigt bra.
Första modeminnet?
Det mest bestående minnet är när jag som sjuåring tog det första skolfotot i skolan. Jag hade på mig en tennisklänning från Donna Karan. Den var blockmönstrad i mörkblått, vitt och med orangea kanter runt de korta ärmarna och ringningen. Jag tycker fortfarande att det är en fantastisk klänning - jag antar att jag var preppy redan då. Till denna fabulösa klänning hade jag ett par mockaskor i mörkblått med blått lack på ovansidan.
Fyra saker på höstens önskelista?
En stor clutch i pösig modell, en halsduk i abnormalt stor storlek, mjuka t-shirtar från American Apparel och . Ganska neutralt, men jag önskar mig inget mer.

Kommentarer
Postat av: L I S A

Rolig lista!

Postat av: Linnea

Jag älskar den luftiga, artsy känslan kollektionen har- underbart. Tänk det en tom sommardag på Birger Jarlsgatan. Förresten, vill inte vara besserwisser, men är det inte Philip Lim 3.1?

2007-10-07 @ 20:40:04
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: sorbonne

Lisa : Ja, absolut !
Linnea : Jag med :) Självklart är det Philip Lim 3.1 som jag talar om, jag råkade skriva fel. Bra att du märker sådant :)

2007-10-07 @ 21:12:59
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback