Reklam.
Jag är inte Paolo Melim Anderssons största efterhängare. Hans kollektioner för Chloé är inte alls min stil när hela attityden visas på run-way-visningarna. Hösten tung och extremt nittiotal-esque, våren kylig. Håret och modellernas sminkningar kändes verkligen inte heller som en attityd som jag uppskattade. Men. Höstens reklamkampanj. Helt plötsligt känns det som Chloé igen. Kläderna känns inte längre som något som fått vara i garderoben ett decenium och sedan uppdateras utan vräker ur sig budskap om andra epoker.
Reklam är det viktigaste verktyget för modehus när det gäller att nå ut med sitt budskap och sin attityd till den stora massan. Till de som inte går igenom style.coms kollektionsbilder i timmar utan till de som köper kläder oavsett om de sett dem i Paris elle Milano. Chloés reklamansvariga gjorde ett bra val när de valde att behålla samma format som de haft i flera säsonger. Det råa, i kontrast med kläderna gör sig otroligt bra tillsammans. Dessutom får det en att känna sig 'hemma' i det nya. Mode handlar om nytt och gammalt som uppdaterats, något som syns tydligt i Chloés varumärke - och det är precis vad reklambilderna bygger på. Genialt, marknadsföringsmässigt.
Det jag hade lite svårt för med just denna Chloé reklam var hur stela . I de tidigare tycker jag att modellerna har känts så levande, men här är de nästan som skyltdockor.
Jag älskar reklamerna, förra gången var det ju mer liv men just det stela i de här är också något att fascineras över!
AKTIONERNA SLUTAR IDAG!
ROBERTOCAVALLI-KLÄNNING OCH BOXERSHORTS, MULBERRY FOR GILES DEACON CLUTCH,
MULBERRY BATSWATER, ITALIENSKA STÖVLAR, SKINNJACKA I MC-MODELL, ESPRITVÄSKA, JACKOR
FYNDPRISER!
www.tradera.com/category/aucti...x?ftgnr=1302191
Den svartvita klänningen i den övre annonsen är to die for!
Nej! Jag menar såklart den NEDRE annonsen :)
Kläderna är otroligt fina! =)
Jag välkomnade förändringen som Paolo förde med sig till Chloé i och med höstkollektionen som verkligen leker med hans fantasi "She's angry but funny-angry" men vårens kollektion faller mig inte riktigt i smaken, det skulle vara accessoarerna i så fall.
Åh så snyggaaa bilder:)
Höstens reklamkampanj är som en blandning av det "nya" och det "gamla" Chloé. Och det är faktiskt riktigt riktigt snyggt!
verkligen snygga bilder!
fait totalement parfait.