Why I.


När jag kommer hem från resor till medelhavländerna [speciellt Frankrike, obviously] känner jag alltid en extrem längtan tillbaka. Inte den vanliga semester-längtan, utan en känsla av att jag är malplacerad i Sverige. Det är så mycket som jag inte identifierar mig med i Sverige, medan Frankrike alltid ger mig någon slags känsla av att vara hem, fast borta. Spanien gav mig den känslan också, jag har haft svårt att vänja mig av med kroppspråket och mentaliteten. Här är allt så annorlunda, mer tillknäppt.

Fortfarande ligger Frankrike mig alldra närmast om hjärtat och när jag tänker mig mitt liv och fem år är det i Paris jag befinner mig. Jag känner det verkligen inte som en hopplös tonårsdröm, utan faktiskt en genomförbar plan.


Kommentarer
Postat av: Ella

Grym klänning! Och lycka till med planen, kommer säkert gå bra!

Postat av: Frida

vilken underbart snygg klänning! Matchar snyggt gör hon med silvriga skor :)

2007-05-15 @ 17:11:40
URL: http://pinkdreams.webblogg.se
Postat av: karin

angående det du skriver om frankrike så känner jag precis likadant!bodde i sydfrankrike i et tår och det var helt fantastiskt, mentaliteten, klimatet kulturen...jag älskar frankrike och känner mig i många situationer mer fransk än svensk så du är inte ensam bara så du vet!!
vive la france!

2007-05-15 @ 17:31:41
Postat av: sorbonne

Karin : Verkligen härligt att höra att någon känner likadant, och det låter som om du haft ett underbart år i Frankrike!

2007-05-15 @ 18:01:02
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Cicci

Jo, jag håller med dig. Jag älskar Franskrike. Men efter att ha bott där rätt länge kan jag säga att Frankrike har mycket man kan reta sig på ("de" är t.ex. stockkonservativa och ej så jämställda). Det tar lite tid att upptäcka det och frågan är om jag skulle stå ut i tid och evighet. Kanske.
Men du SKA dit. Jag stöttar dig. Läsa franska kanske skulle ingå i din plan?

2007-05-15 @ 21:55:44
Postat av: benedictus

Är du grym på franska? Jag skulle också jättegärna bo där nåt år, men jag skulle nog inte fatta så mycket med de (i praktiken ganska knappa) språkkunskaper jag har nu, och då har jag ändå läst i snart tre och ett halvt år.

2007-05-16 @ 14:51:48
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: Cécile

Je sais tout à fait comment tu te sens.

2007-05-16 @ 22:51:11
URL: http://cecile.blogg.se
Postat av: sorbonne

Cicci : Jag förstår hur du känner, men det känns som om jag måste testa innan jag gör mitt uttalande :) Jag ska läsa franska i höst :)
benedictus : Nej, jag pratar inte ens franska. Börjar läsa det till hösten.
Cécile : Agree :)

2007-05-19 @ 11:08:10
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: emma

du är inte ensam om att känna som du gör. angående det du skriver om att din plan inte bara är en tonårsdröm och en fas man går igenom, måste jag
säga att du har helt rätt. det är fullt genomförbart och jag blir så arg på de som inte tar en seriöst bara för att man är tonåring. även tonårsdrömmar kan slå in, och jag är säker på att din vilja kommer ta dig till frankrike en dag.

2007-05-20 @ 19:35:25
Postat av: Noafanny

Your website is extremely interesting

2009-05-29 @ 12:07:49
URL: http://noafanny.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback