Despair.

image655


Det har regnat konstant hela dagen. Den enda klädsel som varit möjlig för min del, eftersom jag var tvungen att promenera till mitt sommarjobb, var Wellingtons och trenchcoat. Det kändes väldigt Glastonbury - men samtidigt väldigt bra. På ett underligt sätt, också väldigt snyggt. En blek trenchcoat till mörka, grova stövlar till istoppade, kolsvarta, jeans.

Trots att dagens klädsel var uppskattat så kan jag inte göra annat än att längta till sol. Att inviga min
nya klänning till mörkbruna espadrillos känns väldigt avlägset just nu men jag hoppas att det är sol efter helgen. Sedan har jag bestämt mig för att inföskaffa ett MAC tendertone lip balm, efter att ha läst några recensioner. SPF, mjuka färger och bra förpackningar. Det låter onekligen bra.

Förövrigt kan jag inte annat än att älska bilden som hör till det här inlägget. Ännu en gång så suddas gränsen mellan konst och mode ut. Kropparnas positioner, ansiktsuttrycken och mörkret gör att det känns mer som en bild på skulpturer än människor. Jag tycker väldigt, väldigt mycket om det.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ordspråket om att det inte finns något dåligt väder, utan bara dåliga kläder, stämmer inte helt och fullt. Ibland vill man ju ha sina snygga sommarkläder också.
Och btw; varifrån hämtar du bilderna du postar i din blogg då och då? Jag menar då modellbilderna etc.

Postat av: sorbonne

Cecilia : Jag tycker mycket om sommarkläder, men ibland uppskattar jag regn. Om jag har wellies. Mina bilder är från style.com

2007-06-27 @ 21:51:09
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Lulun

skitsnygg bild. jag vill vara hon till vänster! =)

2007-06-27 @ 22:23:58
URL: http://lulun.blogg.se
Postat av: Elizabet

Här uppe i norrland är det soligt:)*

2007-06-28 @ 08:33:22
URL: http://Elizabet.blogg.se
Postat av: sorbonne

Lulun : Haha - jag vill ha deras outfits :)
Elizabet : Det är det i stockholm idag med :)

2007-06-28 @ 10:10:52
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Helena

Jag ursäktar som frågar men kan man inte få se någon bild på dig? Jag vet att det är myckt begärt och tyvärr är jag nog så ytlig. Denna mystik runt dig klarar jag inte av. Utan att överdriva kan jag meddela att jag ligger på kvällarna och grubblar över dig. Ditt utseende det vill säga. Men jag antar att det är just därför du inte lägger ut bilder, mystiken. Men utan att göra för drastiska ansträngningar - skulle du inte kunna lägga ut en bild? På fötterna eller vad som helst. Jag är, hur sorgligt det än är, desperat.

2007-06-28 @ 16:40:09
Postat av: Helena

När just, den faktiskt väldigt tunna, linjen mellan mode och konst suddas ut kan jag inte sluta att fascineras något oerhört.

2007-06-28 @ 17:19:03
URL: http://nightfever.blogg.se
Postat av: sorbonne

Helena : Jag småler när jag läser din kommentar - jag vet inte riktigt varför, men kanske är det väldigt smickrande att en människa man aldrig träffat känner sådan mystik inför en ;)
Helena2 : Jag håller med om att linjen är tunn - men så oerhört fascinerande.

2007-06-28 @ 19:41:00
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback