Get to know me.

70258-360

Din stil i en mening? 
Minimalistiskt och femenint men med råa inslag.
Stilförebild?
Ingen direkt men jag tycker att Rachel Bilsons stil är väldigt inspirerande just nu. Dessutom tror jag att hon har gjort mycket för en del tonårstjejer [excluderar mej själv], att tänka längre än jeans och t-shirt.
Vilken är din favoritdesigner?
Thakoons minimalism, Hussein Chalayans futurism och [givetivs] Alexander Wangs fräschet inspirerar mej just nu. Philip Lim är också en favorit. Jag gillar det minimalistiska, men ändå väldigt detaljerade.
Din morgonprocedur? 
Går upp kl 7, tvättar pagen, fönar och viker in topparna. Kiehls bodylotion appliceras och ansiktscreme. Sedan är det foundation och Chanelmascara som fixas. Burberry London parfym. En timme senare och jag har valt outfit, ätit frukost och borstat mockastövlarna.
Vad inspireras du av?
Essencen av plagg, skor och väskor jag ser på Stockholmsgator. Modemagasin och streetstyle sidor fyller in gapet. Men kanske framförallt coutre bilder.
Hösten 2006 - vad gav den dig?
Grått var verkligen signaturfärgen för de flesta, men jag tror att jag tog den till mig som min signatur. Dessutom var klännigarna viktiga.
Vad tror du på inför våren?
Vita canvasskor, isgrått och kjolar. Färgerna är grått, vitt, svart och nätta blommönster som accent i form av sjalar. Kjolarna kommer äntligen tillbaka på riktigt främst med högmidja.
Det bästa basplagget?
Vita ribbade linnen, helst från Twilfit. Helt omöjligt att klara sig utan.
Färger just nu?
Jag har redan gått in i vårmodet så grått och vitt är givna. Jag har faktiskt en hel del svart just nu, mest för att det har en värdig elegans. Silver är ett återkommande inslag i accessoarer.
Skor eller väska?
Eftersom jag bedyrar vita canvasskors perfektion så satsar jag mer på väskan. Min manhattan är verkligen perfekt och höjer alla outfits. Men när jag har heels [helst med chunky klack från Zara] är en diskret väska mer aktuell.
Högklackat eller lågklackat?
Helst minst 7 cm klack men eftersom det är snö så blir det inte det just nu. Det är inte riktigt skosäsong. Men i vår ser jag framemot en väldigt blandning. Nätta läder pumps från Paris, mockaballerinas med peeptoe, vita canvasskor och ett par 11 cm heels med mörkbrun klack.
En ideal outfit? 
Från min egen garderob innehåller den en isgrå kofta och ett vitt ribbat linne till en svar kjol med hög midja. Över halsen hänger tunna men råa kedjor. Men valfri, så är en Kathrine E Hammet t-shirt med miljökritiskt tryck eller en House of Holland "Treat me mean Alexander McQueen" till en kjol med högmidja väldigt aktuellt. 
Do's and don'ts?
Förutom det uppenbara [leopardmönstrat,för plastig lack etc] tycker jag att sidenband är väldigt motbjudande. Men jag tycker om trenden att vara otrendig. Som geekstilen, så nonchalant men så genialt.
Ditt senaste köp?
Ett par silvriga canvasskor.
Tre saker på vårens önskelista?
Nagellack i blank silver, en brokadkjol med dolda fickor från Urban Outfitters och nya vita LeCoqSportif.


Kommentarer
Postat av: MakeUpYourMind

Welcome back! Blir så glad.

Postat av: Linn

Snodde denna lista! Hoppas det är ok.

2007-02-11 @ 13:49:23
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: sorbonne

MUYM : Tack!
Linn : Givetivs :)

2007-02-11 @ 14:09:41
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: veronica

Åh vad roligt att du är tillbaka! Har verkligen saknat din blogg. :)

2007-02-11 @ 15:08:45
URL: http://fashionette.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Jag snor listan, hoppas det är ok :)

2007-02-13 @ 00:18:48
URL: http://alexandrasfavoriter.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback