Ett tips

 

Jag är besatt av smycken. Jag har det alltid på mig och tycker inte en outfit ser bra ut utan lite smycken :) Och jag gör dem gärna själv, främst halsband. Jag har haft hål i öronen, men jag tog ut dem och lät dem växa igen. Nu gör jag berlocker av örhängena när jag behöver något som matchar en outfit lite extra. Det är världens enklaste trick och tar inte ens fem minuter, väldigt bra på stressiga morgonar eller kvällar!

Material:
En lång guld eller silverkedja att ha berlocken på. Betydligt mkt snyggare med lång än kort.
Ett örhänge
En plattång eller rundtång

Så gör du:
1.
Av den del av örhänget som sitter i örat ("ståltråden"/hänget) gör du en ögla. Finns det reden en ögla där något redan sitterfast (se bild ett) och om den är tillräkligt stor kan du använda den också.

2. När öglan är gjord är det bara att trä på berlocken på halsbandet :) Har du ingen tillräkligt lång kedja kan du sätta ihop två, det bli lite råare touch.

Tips: Leta örhängen på museer, i second hand-affärer och i gamla smyckessamlingar så kommer du definitivt vara ganska ensam om ditt smycke :)




Kommentarer
Postat av: towe

varför har jag inte tänkt på detta tidigare?! :)

Postat av: nike free

Når nogen kommer til skobutik med henblik på at købe nogle behagelige og gode sko det første navn, <a href="http://www.nikefreerun3.net" title="nike free">nike free</a>

2011-12-15 @ 10:13:08
URL: http://www.nikefreerun3.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback