Ett plagg, flera möjligheter




Eftersom basic-grejerna från Lux blev så himla omtyckta tänkte jag att jag skulle göra en day/night outfit med hjälp av en av dessa basic-plagg. Jag valde en väldigt söt topp med liten puffärm. Den går både på kvällen och dagen eftersom den är lite urringad. Det går lättare att kombinera då.

Day:
Svarta Sailorpants
Ett par pumps
En enkel guldlänk

En vinröd, ganska udda, väska


Night:
En blommig klänning
Ett par espadrillos
Smycken

Dags outfiten präglas av en väldigt preppy look, och därför föredrar jag att tröjan är instoppad.  Pumpsen är helt adorable och passar väskan trots olika färg. Guldlänken ska rassla sådär lagom, inte mer. Hela outfiten är somsagt preppy, men hellre franskt än the Eastcoast.

Kvällen. Grejen att ha t-shirt under klänning tycker jag verkligen borde förekomma mer. Det är enkelt och ger en dressad eller söt klänning lite ruff. Ett par tjocka espadrillos kan man gå i hela kvällen, det är så comfy. I love espadrillos.







 

Kommentarer
Postat av: emma

Den tröjan var snygg!

Postat av: lolita

Snyggt! Gillar den enkla guldlänken :)

2006-07-03 @ 20:48:54
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: eliza

jätte fin jumper=)

2006-07-05 @ 21:48:50
URL: http://eliza.blogg.se
Postat av: lilla linea

Du verkar ha lite dille på espadrillos^^

2006-07-12 @ 18:38:21
Postat av: sorbonne

lila linea: Det är därför att de är de optimala skorna.

2006-07-12 @ 19:57:41
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback